Σάββατο 6 Μαρτίου 2010

Η ευθύνη για την κακοδιαχείριση έχει ονοματεπώνυμο


Δήμος Κερκυραίων:
Η ευθύνη για την κακοδιαχείριση έχει ονοματεπώνυμο

Με την υπ αριθ 17-221/15.07.2009 απόφαση του, το Δημοτικό Συμβούλιο Κερκυραίων έχει καθορίσει τους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης και το ανάλογο τέλος στάθμευσης στα ιδία σημεία της πόλης που διαχειριζόταν επί χρόνια η Αναπτυξιακή Επιχείρηση του Δήμου Κερκυραίων (ΑΝ.Ε.Δ.Κ.).
Στις διατάξεις του άρθρου 4 του Ν. 1900/1990 ορίζεται ότι: «1. Τα τέλη σταθμεύσεως, που εισπράττονται με μετρητές χρόνου σταθμεύσεως ή οποιοδήποτε άλλο σύστημα μέτρησης χρόνου, καθορίζονται με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, αποτελούν έσοδο του Δήμου ή της Κοινότητας που διατίθενται αποκλειστικά για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών του Δήμου ή της κοινότητας».
Το προσωπικό που εργάζεται στους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης ανέρχεται στα 20 άτομα χωρίς ο Δήμος Κερκυραίων να έχει προωθήσει την προμήθεια ενός αυτόματου συστήματος μέτρησης χρόνου στάθμευσης που θα έχει και λιγότερο διαχειριστικό κόστος και ταυτόχρονα θα επιφέρει καθαρά έσοδα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον σκοπό που ορίζει ο νόμος.
Η λειτουργία των χώρων ελεγχόμενης στάθμευσης με τέτοιες συνθήκες (μεγάλο αριθμό υπαλλήλων χωρίς να υπάρχει λόγος) εξυπηρετεί μόνο κοινωνικές σχέσεις της Δημοτικής Αρχής και όχι λειτουργικές για το κοινό. Ο σκοπός είναι η απασχόληση του προσωπικού και η πληρωμή των μισθών τους. Ένα μέτρο το οποίο είναι καθαρά εισπρακτικό και δεν είναι αποτέλεσμα συνολικού σχεδιασμού. Με αυτό τον τρόπο διαχείρισης δημιουργούνται σκοπίμως από το Δήμο Κερκυραίων τέτοιες οικονομικές συνθήκες ώστε να μην παρουσιάζονται κέρδη από τους παραπάνω χώρους.
Κατά συνέπεια καταργείται έτσι η δυνατότητα εκτέλεσης απαραίτητων έργων που προβλέπονται από τις διατάξεις του αναφερόμενου νόμου (πεζοδρομήσεις, ασφαλτοστρώσεις, δημιουργία νησίδων ασφαλείας, διαβάσεις πεζών, νέα παρκινγκ, προμήθεια πινακίδων οδικής σήμανσης, κλπ) που να συμβάλλουν στην βελτίωση της ποιότητας ζωής, στην διασφάλιση ενός πιο ανθρώπινου περιβάλλοντος, στην βιώσιμη ανάπτυξη της πόλης και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Τώρα έχουμε μια υποβαθμισμένη πόλη που στερείται σημαντικών κυκλοφοριακών υποδομών εδώ και 30 χρόνια. Οι εικόνες είναι φανερές και δεν κρύβονται: κακοτεχνίες του δημοτικού οδικού δικτύου (π.χ. λακκούβες, τομές, κλπ) οφειλόμενες σε έλλειψη συντήρησης ή αδυναμία διατήρησης αυτού σε κατάσταση που να ανταποκρίνεται στο λειτουργικό του προορισμό, κατεστραμμένα πεζοδρόμια και επικίνδυνα για την σωματική ακεραιότητα των πεζών, έλλειψη παρκινγκ, διαβάσεων πεζών και αρκετών πινακίδων οδικής σήμανσης.
Ο Δήμος ώστε να εκπληρώσει μια «κοινωνική ηθική υποχρέωση» μερικών υπαλλήλων αδιαφορεί για την μοίρα των υπόλοιπων 40.000 κατοίκων της πόλης. Να τονίσω ότι αυτός ο ανεύθυνος τρόπος διαχείριση των τοπικών θεμάτων δεν αφορά μόνο την παρούσα δημοτική αρχή αλλά και τις προηγούμενες (Τρεπεκλή, Σαρλή). Για τα «οφέλη αυτής της δημιουργικής πολιτικής παράδοσης» είμαστε συνένοχοι όλοι εμείς με τον τρόπο που ψηφίζουμε, γιατί ο κάθε πολιτικός εκφράζει τον κάθε πολίτη. Μέχρι πότε όμως θα είμαστε μαζοχιστές;


Aπό Πάολο Μελισσάνο

Δεν υπάρχουν σχόλια: