Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2009

Ιθάκη μου ήταν η Κέρκυρα - Clemenceaux





Ένα αποσπάσμα από το ομώνυμο Βιβλίο του Ευριπίδη Κλέοπα
Αφιερωμένο στους αιρετούς της Κέρκυρας για να ξέρουν τι διοικούν και σε αυτούς που ακόμα ψάχνουν να βρουν τρόπους για να την προβάλουν.


Γραφεί ο φίλος μου ο Ευριπίδης : Για το σπίτι του Ζωρζ Κλεμανσώ μου είχε πρωτομιλήσει στην Κέρκυρα ο ψυχίατρος και πρώην διευθυντής του ψυχιατρείου Ανδρέας Γκούσης .Το σπίτι του τίγρη Le Tigre όπως τον αποκαλούνε οι Γάλλοι – μαχητή της υπόθεσης Ντρέιφους και πατέρα της νίκης στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο,’ έχει παραμείνει όπως ακριβώς ήτανε όταν ζούσε ο Κλεμανσώ και ονομάζεται πλέον μουσείο Κλεμανσώ. Οι διάδρομοι ,το σαλόνι, το γραφείο και οι βιβλιοθήκες ,η κρεβατοκάμαρα, τα πάντα είναι σαν να κατοικούνται ,σαν μόλις να έφυγε η femme de menage. Στους τοίχους κρεμασμένες μαυρόασπρες φωτογραφίες όλες από την Ελλάδα. Μνημεία ,τοπία θέατρα .Παντού σε όλους τους χώρους το ίδιο ελληνικό σκηνικό .Ο Παρθενώνας ,το θησείο, το Σούνιο ,η θεά Αθηνά, το Φάληρο. Και μόνο στο χωλ δύο φωτογραφίες από την Βενετία .Το μεγάλο κανάλι και η πλατεία του Αγίου Μάρκου. Και η κρεβατοκάμαρα ,ολόγυρα φωτογραφίες από την Κέρκυρα ,και στο προσκέφαλό του ,σαν εικόνα –ως γνωστό ο Τίγρης ήταν άθεος – στο προσκέφαλό του το Ποντικονήσι ! Η κυρία που με ξεναγούσε στα δωμάτια ,μια συμπαθέστατη ηλικιωμένη κυρία ,πιθανότατα απόγονός του ,μου είπε ,αφού της εξομολογήθηκα ότι έρχομαι από την Κέρκυρα : Στα γεράματά του αφού είχε επισκεφθεί την Κέρκυρα – σαν σταθμό στο δρόμο του για την Ινδία –συνήθιζε να λέει : δεν γνωρίζω αν υπάρχει ο Παράδεισος .Αλλά αν υπάρχει τότε βρίσκεται στην Κέρκυρα! Vous etes heureux! . Είστε ευτυχής ,μου λέει, που κατοικείτε σε αυτόν τον τόπο ! Και με ρωτάει: Υπάρχει κάποια οδός με το όνομά του στο νησί ; Βέβαια λέω – κοκκινίζοντας για το ψέμα μου Avenue Clemenceaux , Λεωφόρος ! ………………………..

Αλήθεια . Γιατί αυτό το κείμενο με έκανε να νιώσω τόση πίκρα ;

Δεν υπάρχουν σχόλια: