Δευτέρα 9 Μαρτίου 2009

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η παλιά πόλη της Κέρκυρας





Η ανάδειξη της παλιάς πόλης περνά συν τις άλλοις μέσα από τα μέτρα για την απομάκρυνση του αυτοκινήτου αλλά και άλλων οχλουσών χρήσεων από αυτήν. Η απομάκρυνση του αυτοκινήτου μέσα από την παλιά πόλη σύμφωνα με τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα έχει άμεσες επιπτώσεις στην καθημερινή ζωή των μονίμων κατοίκων και των εργαζομένων στο ιστορικό κέντρο .
Προβλήματα παρουσιάζονται , άλλα τυπικά και άλλα ουσιαστικά ,όπως το συναισθηματικό στοιχείο της σύνδεσης του νεοέλληνα με το αυτοκίνητό του που το θέλει παρκαρισμένο κάτω από το σπίτι του και αλλά ουσιαστικά που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια της περιοχής, με την μετακίνηση ηλικιωμένων ανθρώπων με προβλήματα υγείας ,ή συμπολιτών μας που τυχαίνουν κάποιας έκτακτης ανάγκης και χρειάζονται άμεση βοήθεια .Προβλήματα που έχουν να κάνουν με την μεταφορά των ημερήσιων καταναλωτικών αγαθών <<ακόμα και οι 6δες νερό που ο κάθε ένας στην Κέρκυρα είναι αναγκασμένος ,να μεταφέρει τα βαρέα αντικείμενα βαλίτζες κλπ , εξοπλισμούς και μικροέπιπλα >>.που μέχρι χθες ο κάθε ένας τα έλυνε ατομικά με την ελευθερία της πρόσβασης και της χρησιμοποίησης του ατομικού του μέσου πρέπει να λυθούν.
Όπως περιλαμβάνεται στην κυκλοφοριακή μελέτη τα προβλήματα θα λυθούν μέσα από την δρομολόγηση από τον Δήμο και τη χρησιμοποίηση ηλεκτρικών οχημάτων για την εξυπηρέτηση των ευπαθών ομάδων τη μεταφορά εφοδίων στις κατοικίες τη μετακίνηση κατοίκων από και προς τους χώρους στάθμευσης .
Τα ηλεκτρικά οχήματα ,είναι οχήματα κατασκευασμένα από νέα υπερελαφρά υλικά, όπως το αλουμίνιο, τα ανθρακονήματα, και το κέβλαρ ,
οχήματα που έχουν κινητήρα αλλά είναι και εφοδιασμένα με μεγάλους συσσωρευτές μπαταρίες οι οποίες φορτώνουν και κινούν με μεγάλη αυτονομία αθόρυβα το αυτοκίνητο όταν ο κινητήρας δεν χρειάζεται .Στην ουσία αντιγράφεται ο συνδυασμός ποδηλάτου-ποδηλατιστή! Τι κάνει ένας ποδηλάτης; Κάνει «πεντάλ» στον ανήφορο ή στην ευθεία και όταν οι συνθήκες ή η ταχύτητα που έχει αναπτύξει επιτρέψουν, σταματάει να κάνει «πεντάλ» και αφήνει το ποδήλατο να κυλήσει .
Τα αυτοκίνητα αυτά θα μπορούσαν να ενταχθούν στο πρόγραμμα χρηματοδότησης πράσινες μεταφορές και πράσινη κινητικότητα του Υπουργείου μεταφορών που στόχο έχει την μείωση της κατανάλωσης καυσίμων αλλά και να αντιμετωπίσει το πρόγραμμα της ηχορύπανσης ιδιαίτερα στους στενούς δρόμους και στα σοκάκια μιας παλιάς πόλης όπως η Κέρκυρα .Βέβαια ο συνδυασμός τους με ένα πρόγραμμα η χρηματοδότησης ηλεκτρικών δικύκλων παράλληλα με απαγορευτικές διατάξεις κυκλοφορίας συμβατικών ,μέσα στην παλιά πόλη θα έκαναν την πόλη όαση ηρεμίας χωρίς βέβαια να αποκλειστεί η πρόσβαση της .
Η ανάγκη λειτουργίας αυτού του προγράμματος είναι δεδομένη .
Για να πετύχει όμως χρειάζεται από την πρώτη στιγμή να δώσει λύσεις στους κατοίκους με νέες οριοθετημένες θέσεις στάθμευσης , ενώ παράλληλα να εξασφαλίζει την πυκνότητα της κυκλοφορίας ,την τακτικότητα αλλά και την αξιοπιστία της μετακίνησης και της πρόσβασης ακόμα και τις δύσκολες μεταμεσονύκτιες ώρες .
Κάπως έτσι θα υλοποιηθούν επιτέλους και τα οράματα των πολιτικών για την παλιά πόλη .Οράματα που από τα πολλά λόγια μας έχουν ζαλίσει τα τελευταία 15 χρόνια .Ας ελπίσουμε ότι επειδή ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι κάποιες δράσεις θα υλοποιηθούν επιτέλους με τον σωστό τρόπο.
Τηλέμαχος Γαβαλάς Δημοτικός Σύμβουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια: